Nedtrapning af sutteflaske aften/nat

31. august 2010

Alder:
10 mdr.

Nedtrapning af sutteflaske aften/nat

Kære Helen!

Jeg har en datter på 10 måneder, som stadig får mælk på sutteflaske, aften, sen aften og (meget) tidlig morgen :O)

Jeg har pga. efterfødselsreaktion, ikke haft det store overskud til at få vænnet min datter af med natteroderiet, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp til dette. Kunne efterhånden godt snart bruge noget mere nattesøvn, især når jeg starter på job igen om 14 dage :O)

Min datter er begyndt i vuggestue, så hun får kun morgen og aftensmad hjemme - resten serverer de i vuggestuen da vi har madordning. Hun har desværre haft et par dage, hvor hun har nægtet at indtage vådt eller tørt pga. savn. De par dage har hun måtte have en ekstra flaske midt på natten.

Lige for tiden, ser madplanen ud på denne måde:

Morgenmad ca. kl. 7: Havregrød

Formiddag kl. 9: Frugt

Frokost kl. 11: rugbrød

Eftermiddag: rugbrød

Aftensmad kl. 17.30: ...

Annonce

... Grøntsager, kød og hvad vi andre ellers får - eller grød

Aften kl. 19.30: Flaske

Sen aften kl. ca. 23: Flaske

Tidlig morgen kl. ca. 4: Flaske

Hun er meget madglad, vil mægtig gerne spise rugbrød, men det er som om hun opgiver det lidt, fordi det tager en krig at gumle sig igennem. Bør jeg lave noget andet og give hende med, eller skal det nok komme? Herhjemme er det jo lidt lettere at finde på noget andet, hvis hun ikke spiser det der bliver serveret, men det kan de jo ikke lige i institutionen.

Herhjemme synes jeg dog også hun har en periode, hvor hun ikke spiser så meget. Det begyndte inden hun startede i vuggestuen, er det normalt?

Jeg er lidt i tvivl om hun får nok i dagens løb til at jeg kan skære hendes flasker ned. Hun har indtil for nylig drukket vand til måltiderne, men er begyndt også at få lidt mælk så det måske kan mætte lidt mere.

Mange hilsner
Annette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.