Brev:
Nedtrapning af sutteflaske aften/nat
31. august 2010
Alder:
10 mdr.
Nedtrapning af sutteflaske aften/nat
Kære Helen!
Jeg har en datter på 10 måneder, som stadig får mælk på sutteflaske, aften, sen aften og (meget) tidlig morgen :O)
Jeg har pga. efterfødselsreaktion, ikke haft det store overskud til at få vænnet min datter af med natteroderiet, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp til dette. Kunne efterhånden godt snart bruge noget mere nattesøvn, især når jeg starter på job igen om 14 dage :O)
Min datter er begyndt i vuggestue, så hun får kun morgen og aftensmad hjemme - resten serverer de i vuggestuen da vi har madordning. Hun har desværre haft et par dage, hvor hun har nægtet at indtage vådt eller tørt pga. savn. De par dage har hun måtte have en ekstra flaske midt på natten.
Lige for tiden, ser madplanen ud på denne måde:
Morgenmad ca. kl. 7: Havregrød
Formiddag kl. 9: Frugt
Frokost kl. 11: rugbrød
Eftermiddag: rugbrød
Aftensmad kl. 17.30: Grøntsager, kød og hvad vi andre ellers får - eller grød
Aften kl. 19.30: Flaske
Sen aften kl. ca. 23: Flaske
Tidlig morgen kl. ca. 4: Flaske
Hun er meget madglad, vil mægtig gerne spise rugbrød, men det er som om hun opgiver det lidt, fordi det tager en krig at gumle sig igennem. Bør jeg lave noget andet og give hende med, eller skal det nok komme? Herhjemme er det jo lidt lettere at finde på noget andet, hvis hun ikke spiser det der bliver serveret, men det kan de jo ikke lige i institutionen.
Herhjemme synes jeg dog også hun har en periode, hvor hun ikke spiser så meget. Det begyndte inden hun startede i vuggestuen, er det normalt?
Jeg er lidt i tvivl om hun får nok i dagens løb til at jeg kan skære hendes flasker ned. Hun har indtil for nylig drukket vand til måltiderne, men er begyndt også at få lidt mælk så det måske kan mætte lidt mere.
Mange hilsner
Annette